Bu çalışmanın amacı, Bursa Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası’na kayıtlı muhasebe meslek mensuplarının örgütsel bağlılıklarının iş tatmini üzerinde etkisi olup olmadığını tespit etmektir. Çalışmada Meyer ve Allen tarafından geliştirilen üç alt boyutlu (duygusal, devam ve normatif) 18 maddeli Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve iki alt boyuttan (içsel ve dışsal) oluşan 20 maddeli Minnesota İş Tatmin Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmaya 342 muhasebe meslek mensubu katılmış, veriler SPSS 23 paket programında analiz edilmiştir. Örgütsel bağlılığın iş tatmini üzerinde etkisi olup olmadığını tespit etmek amacıyla Çoklu Regresyon Analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda duygusal bağlılığın içsel ve dışsal tatmin üzerinde pozitif yönlü bir etkisi olduğu, devam bağlılığının içsel ve dışsal tatmin üzerinde negatif yönlü bir etkisi olduğu, normatif bağlılığın ise dışsal tatmin üzerinde pozitif yönlü bir etkisinin olduğu, içsel tatmin üzerinde ise etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
The aim of this study is to determine the effect of accountants' organizational commitment on their job satisfaction. These accountants are registered with the Bursa Chamber of Certified Public Accountants and work connected with an employer. In this study, two questionnaires were used. First one is Organizational Commitment Questionnaire (OCQ) consisting of 18-item and three sub-dimensions (affective, continuance and normative) developed by Meyer and Allen. Second one is Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ) consisting of 20-item and two sub-dimensions (intrinsic and extrinsic). A total of 342 accountants participated in this study and the data were analyzed in SPSS 23 package program. Multiple Regression Analysis was used to determine whether the effect of organizational commitment on job satisfaction. As a result of the study, it has been determined that affective commitment has a positive effect on intrinsic and extrinsic satisfaction, that continuance commitment has a negative effect on intrinsic and extrinsic satisfaction. Normative commitment has a positive effect on extrinsic satisfaction but it has no effect on intrinsic satisfaction.