Lojistik Sektöründe Kurum İçi Eğitim Uygulamalar


Kadıoğlu İ., Dilbaz Z., Köseoğlu A. M.

II. ULUSLARARASI KAFKASYA ORTA ASYA DIŞ TİCARET VE LOJİSTİK KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, cilt.1, ss.697-706

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Erzurum
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.697-706
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Lojistik işletmelerinin performansını etkileyen faktörlerden biri kurum içi eğitim uygulamalarıdır. Kurum içi eğitimler personelin ihtiyaçlarının karşılanması ve yetersizliklerinin giderilmesinde en önemli faktörlerdendir. Bu eğitimler ihtiyaca uygun olarak belirlendiği ve titizlikle uygulandığı takdirde oldukça olumlu sonuçlar üretmektedir. Bu araştırmada, lojistik eğitim ihtiyacı bağımlı değişken olarak kullanılarak lojistik sektöründe çalışanların kurum içi eğitim ihtiyaçlarının analizi yapılmıştır. Araştırma İstanbul Tuzla Logipark bölgesinde uygulanmıştır. Söz konusu bölgede bulunan on adet işletmenin toplam 401 çalışanının oluşturduğu örneklem üzerinde beşli Likert yönteminin kullanıldığı anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada işletmeler; kurumsal eğitimin uygulanma oranı, iş yeri kültür edinimi, kurum içi eğitimlerin verilme sıklığı, verilen eğitimlerin yeterliliği ve etkinliği, işletmelerin eğitim yöntemleri ve içeriklerinde ki tercihleri, çalışan düzeyine göre eğitim ihtiyaçlarının değişkenliği konularındaki uygulamaları tespit edilmiştir. Uygulamalardan tespit edilen sonuçlar değerlendirildiğinde lojistik işletmelerinde çalışanlara verilen kurum içi eğitimin sayısı düştükçe kişisel işyeri uyumunun azaldığı ve işyeri kültür ediniminin sağlanamadığı belirlenmiştir. Ayrıca verilen eğitim içeriklerinin çalışanların görev tanımına uygun olmaması, çalışanların ihtiyaçlarını karşılamamakta ve işlerini zorlaştırarak motivasyonlarını düşürmektir. Bunun da işletmenin performansını düşürdüğü tespit edilmiştir. Araştırmada sonucunda lojistik sektöründeki işletmelerin performansını artıracak kurum içi eğitim uygulamaları konusunda öneriler geliştirilmiştir.