II. ULUSLARARASI KAFKASYA ORTA ASYA DIŞ TİCARET VE LOJİSTİK KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2016, cilt.1, ss.697-706
Lojistik işletmelerinin performansını etkileyen faktörlerden biri kurum içi eğitim
uygulamalarıdır. Kurum içi eğitimler personelin ihtiyaçlarının karşılanması ve yetersizliklerinin
giderilmesinde en önemli faktörlerdendir. Bu eğitimler ihtiyaca uygun olarak belirlendiği ve titizlikle
uygulandığı takdirde oldukça olumlu sonuçlar üretmektedir. Bu araştırmada, lojistik eğitim ihtiyacı
bağımlı değişken olarak kullanılarak lojistik sektöründe çalışanların kurum içi eğitim ihtiyaçlarının
analizi yapılmıştır. Araştırma İstanbul Tuzla Logipark bölgesinde uygulanmıştır. Söz konusu bölgede
bulunan on adet işletmenin toplam 401 çalışanının oluşturduğu örneklem üzerinde beşli Likert
yönteminin kullanıldığı anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada işletmeler; kurumsal eğitimin
uygulanma oranı, iş yeri kültür edinimi, kurum içi eğitimlerin verilme sıklığı, verilen eğitimlerin
yeterliliği ve etkinliği, işletmelerin eğitim yöntemleri ve içeriklerinde ki tercihleri, çalışan düzeyine göre
eğitim ihtiyaçlarının değişkenliği konularındaki uygulamaları tespit edilmiştir. Uygulamalardan tespit
edilen sonuçlar değerlendirildiğinde lojistik işletmelerinde çalışanlara verilen kurum içi eğitimin sayısı
düştükçe kişisel işyeri uyumunun azaldığı ve işyeri kültür ediniminin sağlanamadığı belirlenmiştir.
Ayrıca verilen eğitim içeriklerinin çalışanların görev tanımına uygun olmaması, çalışanların ihtiyaçlarını
karşılamamakta ve işlerini zorlaştırarak motivasyonlarını düşürmektir. Bunun da işletmenin
performansını düşürdüğü tespit edilmiştir. Araştırmada sonucunda lojistik sektöründeki işletmelerin
performansını artıracak kurum içi eğitim uygulamaları konusunda öneriler geliştirilmiştir.