Eğitim Bilgileri
2016 - 2020
2016 - 2020Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsü
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (5)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (3)
2023
20231. Explicit and Systematic Scripted Instructional Programs for Students with Autism Spectrum Disorder: An Updated and Extended Review
Sulu M. D., Martella R. C., TOPER Ö., Marchand-Martella N. E., KIYAK Ü. E.
REVIEW JOURNAL OF AUTISM AND DEVELOPMENTAL DISORDERS
, cilt.10, sa.2, ss.203-219, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20222. Sosyal Öykü Bilimsel-Dayanaklı Bir Uygulama mıdır? Bir Meta-Analiz ve Kapsamlı Betimsel Analiz Çalışması
OLÇAY S., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.23, sa.2, ss.431-457, 2022 (ESCI, TRDizin)
2022
20223. General education teacher preparation in core academic content teaching for students with developmental disabilities
KIYAK Ü. E., TEKİN İFTAR E.
BEHAVIORAL INTERVENTIONS
, cilt.37, sa.2, ss.363-382, 2022 (SSCI, Scopus)
2019
20194. Teaching Safety Skills to Individuals with Intellectual Disabilities: A Comprehensive Descriptive Analyses
KIYAK Ü. E., Tuna D. M., TEKİN İFTAR E.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.1, ss.143-176, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
20185. Zihinsel Yetersizliği Olan İlkokul Kaynaştırma Öğrencilerinin Pragmatik Dil Becerileri İle Sosyal Becerileri, Problem Davranışları Ve Akademik Yeterlilikleri Arasındaki İlişki
KIYAK Ü. E., DİKEN Ö.
ilköğretim online , cilt.17, sa.1, ss.239-254, 2018 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Öğretmen yardımcılarının mesleki gelişimini hedefleyen koçluk uygulaması çalışmalarının betimsel ve meta-analizi
AYDIN O., KIYAK Ü. E., TEKİN İFTAR E.
29. ULUSLARARASI KATILIMLU ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. Sosyal öykü bilimsel dayanaklı bir uygulama mıdır?
OLÇAY GÜL S., KIYAK Ü. E., TOPER Ö.
29. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 6 - 09 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2017
20173. Zihin yetersizliği olan bireylere güvenlik becerilerinin öğretimi: Kapsamlı betimsel analiz.
KIYAK Ü. E., TUNA D. M., TEKİN İFTAR E.
27. Uluslararası Katılımlı Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. Türkiye’de Özel Eğitim Öğretmen Adaylarıyla Gerçekleştirilmiş Çalışmaların Gözden Geçirilmesi.
KIYAK Ü. E.
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Öğretmen yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel gelişimlerinde süpervizyon modelleri.
KIYAK Ü. E., AKSOY V.
27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Samsun, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2017, ss.229, (Özet Bildiri)
2016
20166. Zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerinin pragmatik dil becerileri ile sosyal becerileri, problem davranışları ve akademik yeterlilikleri arasındaki ilişki
KIYAK Ü. E., DİKEN Ö.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. Farklı türde ve çoklu yetersizliğe sahip üçüz bebeklerin gelişimlerinin değerlendirilmesi ve yetersizlik türü temelinde karşılaştırılması: Bir vaka çalışması.
DÜZKANTAR A., AKGÜN GİRAY D., ÇATTIK M., KIYAK Ü. E.
26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2015
20158. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarına Sunulan Uyarlanmış Danışmanlık Modelinin Etkililiği
AKSOY V., ÖZ H., GEZER M. S., ÇAVUŞOĞLU T., AKBEY G. Ö., KIYAK Ü. E.
25. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2013
201310. ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARDA CİNSEL İSTİSMAR LİTERATÜRE BİR BAKIŞ
KIYAK Ü. E., DİKEN İ. H., ULUYOL M.
23. UlUSAL ÖZEL EĞİTİM KONRESİ, Türkiye, 28 - 31 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. MOTOR BECERİLER
TURHAN C., ÜNAL F., TOPER KORKMAZ Ö., KİZİR M., KIYAK Ü. E., KURT M., et al.
ÖZEL EĞİTİMDESANATSAL BECERİLERİNÖĞRETİMİ, ÖZLEM TOPER, Editör, VİZE AKADEMİK, ss.119-142, 2018
2018
20182. İşitme ve görme yetersizliği olan bireylerde resim-iş/sanat öğretimi
KİZİR M., TURHAN C., ÜNAL F., KURT M., ÖZDEMİR O., TOPER KORKMAZ Ö., et al.
Özel eğitimde sanatsal becerilerin öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.237-254, 2018
2018
20183. Çocuk Resminin İncelenmesi
ŞAHSUVAROĞLU N. T., TOPER KORKMAZ Ö., OLÇAY GÜL S., TURHAN C., ÖZDEMİR O., KURT M., et al.
Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi, Özlem TOPER, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.20-53, 2018
2017
20174. Ergenlik Döneminde Okulda Günlük Yaşam Becerilerinin ve Rutinlerinin Kazandırılması
AKSOY F., KIYAK Ü. E.
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik, Ergenlik Dönemi Öğrencilere Kurumda Gelişimsel Destek, Akdoğan, Ramazan, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-24, 2017
2017
20175. Özel Eğitimde Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Önemi
Sönmez Kartal M., Tezcan G., Karaer G., Sola Özgüç C., Tutuk T., Kayışdağ E., et al.
Özel Eğitimde Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, ÖZLEM TOPER, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.128-151, 2017
2017
20176. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere iletişim ve dil becerilerinin öğretiminde teknoloji kullanımı
KIYAK Ü. E.
Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve teknoloji destekli öğretim, Eliçin, Özge, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.45-68, 2017
2017
20177. Sosyal bilgiler öğretiminin uyarlanması II: Öğretim planı hazırlama ve öğretimi bireyselleştirme
KIYAK Ü. E., HAZIR O.
Özel eğitimde fen bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi, Sönmez-Kartal, Mine Toper-Korkmaz, Özlem, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.195-218, 2017
2017
20178. Zihin Yetersizliği Olan Bireyler
KIYAK Ü. E., AKMANOĞLU N.
Bakıma Gereksinimi Olan Engelli Bireyler -II, Diken İbrahim Halil, Editör, ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Eskişehir, ss.102-131, 2017
2017
20179. Evde Günlük Yaşam ve Rutinlere Uyma
AKSOY F., KIYAK Ü. E.
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yönelik, Ergenlik Dönemi Bireylere Evde Gelişimsel Destek, Düzkantar, Ayten, Editör, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, ss.2-21, 2017
2016
201610. Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler ve Teknoloji
KIYAK Ü. E.
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim, Eliçin, Özge, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.205-220, 2016
2015
201511. Oyun Hamuru ile Oynama Becerisi ve Öğretimi
TOPER Ö., ÜNAL F., KIYAK Ü. E., TURHAN C., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.185204, 2015
2015
201512. Boyama Becerileri ve Öğretimi
TURHAN C., KIYAK Ü. E., ÜNAL F., TOPER Ö., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.205-228, 2015
2015
201513. Makas Kullanma Kağıt Kesme Yırtma ve Yapıştırma Becerileri
TURHAN C., KIYAK Ü. E., ÜNAL F., TOPER Ö., ADIGÜZEL S., ÖZDEMİR O., et al.
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Özlem Toper, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.229-246, 2015
2015
201514. Kalem Tutma ve Çizim Becerileri
TOPER KORKMAZ Ö., KIYAK Ü. E., KİZİR M., ADIGÜZEL S., ÜNAL F., ŞAHSUVAROĞLU N. T., et al.
Özel Eğitimde Resim İş Öğretimi, Toper-Korkmaz, Özlem, Editör, Vize, Ankara, ss.154-183, 2015