Überlegungen zur Konzeption des kreativen Schreibens in den Semestern 1, 2 und 4 in der Deutschlehrerausbildung nach dem Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen für Sprachen


Orhan A.

I International Symposium Common European Framework and Foreign Language Education in Turkey, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2003, cilt.1, ss.1-10

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Bursa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-10
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Genel olarak bakıldığına yabancı bir dili öğrenenler ve öğretenler için „Yazma Becerisi“ en zor beceri olarak görülmektedir. Yazma sürecini kolaylaştıran ya da yazma sürecinde yaşanan aksaklıkları, engelleri ortadan kaldırabilen bir yol ise Yaratıcı Yazmadır. Farklı yazma yöntemleri yazma sürecini planlamak, kaleme almak ve metinlerin üzerinden tekrar geçmek ve üzerinde çalışmak için çeşitli olanaklar sunuyor. Bu çalışma yaratıcı yazma yöntemlerinin Almanca dil dersinde „Avrupa Ortak Dil Kriterleri“ çerçevesinde doğrultusunda nasıl yapılabileceğini göstermeyi amaçlıyor. Bu yöntemlerin amacı yeni bir dil öğrenim sürecindeki motivasyonu artırmak ve öğrencilerin yazma dersi açısından beklentilerini arttırmak ve merak uyandırmak. Bu sebepten dolayı Yaratıcı Yazma dersi üniversitelerinin 1. sınıf Yazma Becerileri dersi içersinde entegre edilebileceği gibi, üst sınıflardaki paralel derslerde ve hatta Seçmeli ders grupları içersinde öğrencilere sunulmalıdır.

Anahtar Kelimeler: Yazma Becerisi, Yaratıcı Yazma Teknikleri, Avrupa Ortak Dil Kriterleri