in: Biraz Mağdur Biraz Mağrur: Türk Sinemasında Kahramanlar, Tuğba Deniz, Editor, Küre Yayınları, İstanbul, pp.53-79, 2017
Bu metinde Freud’un babaya karşı ambivalent
duygu teorisi Freud’un eserleri üzerinden incelenerek, babayla ikircikli ilişki
mefhumu Türk sinemasındaki Baba karakterine uygulanmıştır. Yeşilçam’ın buyurgan
tatlı-sert paternal babasının, 2000’li yıllarda Komser Şekspir, Babam ve Oğlum,
Propaganda gibi bir dizi film örneğinde gördüğümüz şekilde yasaklamasından
dolayı pişman olan, diz çöken bir babaya dönüştüğü tespiti yapılmıştır.
Sinemadaki babanın özür dileyerek pişman olması süreci ile aynı yıllarda
siyasal olarak devletin geçmişinden özür dileme pratikleri arasında
paralellikler kurulmuş, Türk siyasi hayatına dair siyasal psikanalitik bir
okuma sinema örneğinde yapılmaya çalışılmıştır. Çalışma siyaset felsefesi ve
psikanaliz üzerinedir.