Coğrafya Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar ve Alan Yazına Katkılar


Baltacı Ş.

TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2023

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Ağustos 2023
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2023

Proje Özeti

Coğrafya öğretiminde deneysel araştırmalar, proje yazılırken dikkat edilecek hususlar.

SAAT/GÜN 1. GÜN (28/08/2023) SAAT/GÜN 2. GÜN (29/08/2023) SAAT/GÜN 3. GÜN (30/08/2023) SAAT/GÜN 4. GÜN (31/08/2023) SAAT/GÜN 5. GÜN (01/09/2023) DERS ADI: Çevre Eğitimi DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Deneysel Araştırmalar DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Alper UZUN DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şehnaz BALTACI DERS KONUSU: Çevre Sorunlarının Çözümüne Yönelik Yaklaşımlar, Doğal Çevrenin Sınırlılığı, Doğal Kaynakların Bilinçsiz Kullanımı ve Çevre Sorunları DERS KONUSU: WEB CBS nedir? WEB CBS’de alan uzunluk ve konum bulma DERS KONUSU: WEB CBS Uygulamaları Oluşturma DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: Deneysel araştırma türleri DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çevre Sorunlarının Çözümüne Yönelik Yaklaşımlar, Doğal Çevrenin Sınırlılığı, Doğal Kaynakların Bilinçsiz Kullanımı ve Çevre Sorunları DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS nedir? WEB CBS’de alan uzunluk ve konum bulma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS Uygulamaları Oluşturma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Deneysel araştırma basamakları güçlü ve zayıf yönleri. Eğitim araştırmalarında deneysel yöntem. DERS ADI: Çevre Eğitimi DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Deneysel Araştırmalar DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Alper UZUN DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şehnaz BALTACI DERS KONUSU: Çevre Politikaları, Ülkelerin Çevre Sorunlarına Yaklaşımları DERS KONUSU: WEB CBS nedir? WEB CBS’de alan uzunluk ve konum bulma DERS KONUSU: WEB CBS Uygulamaları Oluşturma DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: Deneysel araştırma türleri DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çevre Politikaları, Ülkelerin Çevre Sorunlarına Yaklaşımları DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS nedir? WEB CBS’de alan uzunluk ve konum bulma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS Uygulamaları Oluşturma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Deneysel araştırma basamakları güçlü ve zayıf yönleri. Eğitim araştırmalarında deneysel yöntem. DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları DERS ADI: Çevre Eğitimi DERS ADI: DENDROKONOLOJİ DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Deneysel Araştırmalar DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hakan ÖNAL DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Alper UZUN DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DOĞAN DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şehnaz BALTACI DERS KONUSU: Okul Dışı Öğrenme ve Faydaları DERS KONUSU: Çevre Anlaşmaları ve Etkileri, Ortak Doğal ve Kültürel Mirasa Yönelik Tehditler DERS KONUSU: Doğal Çevre Değişimlerini Belirlemek ve Tarihlemek DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: Deneysel araştırma türleri DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Okul Dışı Öğrenme ve Faydaları DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çevre Anlaşmaları ve Etkileri, Ortak Doğal ve Kültürel Mirasa Yönelik Tehditler DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Doğal Çevre Değişimlerini Belirlemek ve Tarihlemek Mümkün DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tek gruplu ve çift gruplu ön test ve sontest uygulamalı deneysel araştırma. DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları DERS ADI: Çevre Eğitimi DERS ADI: DENDROKONOLOJİ DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Alan Yazına Katkı İçin Bilimsel Yayın hazırlama DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hakan ÖNAL DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Alper UZUN DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DOĞAN DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şehnaz BALTACI ETKİNLİK EĞİTİM PROGRAMI 08:45 09:30 Ders Saati: 1 08:45 09:30 Ders Saati: 1 08:45 09:30 Ders Saati: 1 08:45 09:30 Ders Saati: 1 08:45 09:30 Ders Saati: 1 10:35 11:20 Ders Saati: 1 10:35 11:20 Ders Saati: 1 10:35 11:20 Ders Saati: 1 10:35 11:20 Ders Saati: 1 10:35 11:20 Ders Saati: 1 09:40 10:25 Ders Saati: 1 09:40 10:25 Ders Saati: 1 09:40 10:25 Ders Saati: 1 09:40 10:25 Ders Saati: 1 09:40 10:25 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 DERS KONUSU: Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Okul Dışı Öğrenmenin Sınırlılıkları DERS KONUSU: Çevre Anlaşmaları ve Etkileri, Ortak Doğal ve Kültürel Mirasa Yönelik Tehditler DERS KONUSU: Doğal Çevre Değişimlerini Belirlemek ve Tarihlemek DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: Dergipark Üyeliği ve sistemi- Yayınlarda dizinler ve kitlelere ulaşma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Okul Dışı Öğrenmenin Sınırlılıkları DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çevre Anlaşmaları ve Etkileri, Ortak Doğal ve Kültürel Mirasa Yönelik Tehditler Korunan Alanlar DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Doğal Çevre Değişimlerini Belirlemek ve Tarihlemek Mümkün DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Dergipark Üyeliği ve sistemi- Yayınlarda dizinler ve kitlelere ulaşma DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde STEM Uygulamaları DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları DERS ADI: DENDROKONOLOJİ DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde STEM Uygulamaları DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hakan ÖNAL DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet DOĞAN DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ DERS KONUSU: STEAM Kavramı ve Coğrafya Eğitiminde ki Kullanım Alanları DERS KONUSU: Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına uygun ders etkinliği hazırlama DERS KONUSU: Doğal Çevre Değişimlerini Belirlemek ve Tarihlemek DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: STEM temelli hazırlanan etkinliklerin sunum ve uygulaması değerlendirilmesi DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEAM Kavramı ve Coğrafya Eğitiminde ki Kullanım Alanları DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına uygun ders etkinliği hazırlama DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Doğal Çevre Değişimlerini Belirlemek ve Tarihlemek Mümkün DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEM temelli hazırlanan etkinliklerin sunum ve uygulaması değerlendirilmesi DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde STEM Uygulamaları DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları DERS ADI: Bilimsel Yöntemin Aşamaları DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde STEM Uygulamaları DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Hakan ÖNAL DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şehnaz BALTACI DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ DERS KONUSU: STEAM Kavramı ve Coğrafya Eğitiminde ki Kullanım Alanları DERS KONUSU: Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına uygun ders etkinliği hazırlama DERS KONUSU: Bilimsel Yöntemin Aşamaları DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: STEM temelli hazırlanan etkinliklerin sunum ve uygulaması değerlendirilmesi DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEAM Kavramı ve Coğrafya Eğitiminde ki Kullanım Alanları DETAYLI DERS İÇERİĞİ Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına uygun ders etkinliği hazırlama DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Güçlüğün Sezilmesi, Problemin tanımlanması. Çözümün tahmin edilmesi (Hipotez) Gözlenebilir sınayıcıların belirlenmesi, Deneme ve değerlendirmelerin yapılması Araştırmada sınırlılık ve sayıltılar, Raporlaştırma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEM temelli hazırlanan etkinliklerin sunum ve uygulaması değerlendirilmesi DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Proje Tabanlı Çalışmalar DERS ADI: Araştırma Yaklaşımları; Nicel Araştırmalar DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şehnaz BALTACI DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Erkan DÜNDAR DERS KONUSU: CBS’ye Genel Bir Bakış Ne işe yarar? Bileşenleri nelerdir? CBS Veri Tipleri ve Kaynakları DERS KONUSU: Proje tabanlı öğrenmede öğretmenin rolü DERS KONUSU: Nicel araştırmalar ve sınıflandırılması DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: WEB CBS Uygulamaları Oluşturma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: CBS’ye Genel Bir Bakış Ne işe yarar? Bileşenleri nelerdir? DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje tabanlı öğrenmede öğretmenin rolü DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Nicel araştırma Yaklaşımında Modellerin tanıtılması. Tarama Modeli Nedensel Karşılaştırma Modeli Korelasyonel Model Korelasyonel Model DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS Uygulamaları Oluşturma 12:25 13:10 Ders Saati: 1 12:25 13:10 Ders Saati: 1 12:25 13:10 Ders Saati: 1 12:25 13:10 Ders Saati: 1 12:25 13:10 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 11:30 12:15 Ders Saati: 1 ÖĞLE ARASI 14:00 14:45 Ders Saati: 1 14:00 14:45 Ders Saati: 1 14:00 14:45 Ders Saati: 1 14:00 14:45 Ders Saati: 1 14:00 14:45 Ders Saati: 1 14:55 15:40 Ders Saati: 1 14:55 15:40 Ders Saati: 1 14:55 15:40 Ders Saati: 1 14:55 15:40 Ders Saati: 1 14:55 15:40 Ders Saati: 1 DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Proje Tabanlı Çalışmalar DERS ADI: Araştırma Yaklaşımları; Nitel Araştırmalar DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Şehnaz BALTACI DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Erkan DÜNDAR DERS KONUSU: CBS’ye Genel Bir Bakış Ne işe yarar? Bileşenleri nelerdir? CBS Veri Tipleri ve Kaynakları DERS KONUSU: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DERS KONUSU: Nitel araştırma ve Modelleri DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: WEB CBS Uygulamaları Oluşturma DETAYLI DERS İÇERİĞİ: CBS’ye Genel Bir Bakış Ne işe yarar? Bileşenleri nelerdir? DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Olay Araştırmaları Eylem Araştırmaları Olgu Bilim (Fenemeneloji) Araştırmaları Yerleşik Teori Araştırmaları DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS Uygulamaları Oluşturma DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde Proje Tabanlı Çalışmalar DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde STEM Uygulamaları DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Proje Tabanlı Çalışmalar DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Proje Tabanlı Çalışmalar DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ DERS KONUSU: Proje Tabanlı Öğrenme Nedir? Proje tabanlı öğrenmenin özellikleri DERS KONUSU: STEAM Kavramı çerçevesinde multidisipliner etkinlik hazırlama DERS KONUSU: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje Tabanlı Öğrenme Nedir? Proje tabanlı öğrenme DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEAM Kavramı çerçevesinde multidisipliner etkinlik hazırlama DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde Proje Tabanlı Çalışmalar DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde STEM Uygulamaları DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Proje Tabanlı Çalışmalar DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Arazi Uygulamaları DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde Proje Tabanlı Çalışmalar DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç. Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ Dr. Erkan DÜNDAR DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ DERS KONUSU: Proje Tabanlı Öğrenme Nedir? Proje tabanlı öğrenmenin özellikleri DERS KONUSU: STEAM Kavramı çerçevesinde multidisipliner etkinlik hazırlama DERS KONUSU: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DERS KONUSU: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları ile ilgili bilimsel çalışmalar. DERS KONUSU: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje Tabanlı Öğrenme Nedir? Proje tabanlı öğrenme DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEAM Kavramı çerçevesinde multidisipliner etkinlik hazırlama DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş Halkalarından yaş hesaplama ve iklim değişikliği yorumu, Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem yoluyla iklim bilgisi, Deney ve gözlem yoluyla kayaçları tanıma, Akarsu ağı ve jeomorfolojik özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan ile ilgili makale çalışmaları örnekleri. DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje üzerinden süreci görme ve değerlendirme 15:50 16:35 Ders Saati: 1 15:50 16:35 Ders Saati: 1 15:50 16:35 Ders Saati: 1 15:50 16:35 Ders Saati: 1 15:50 16:35 Ders Saati: 1 17:40 18:25 Ders Saati: 1 17:40 18:25 Ders Saati: 1 17:40 18:25 Ders Saati: 1 17:40 18:25 Ders Saati: 1 17:40 18:25 Ders Saati: 1 16:45 17:30 Ders Saati: 1 16:45 17:30 Ders Saati: 1 16:45 17:30 Ders Saati: 1 16:45 17:30 Ders Saati: 1 16:45 17:30 Ders Saati: 1