TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2023
Coğrafya öğretiminde deneysel araştırmalar, proje yazılırken dikkat edilecek hususlar.
SAAT/GÜN 1. GÜN
(28/08/2023) SAAT/GÜN 2. GÜN
(29/08/2023) SAAT/GÜN 3. GÜN
(30/08/2023) SAAT/GÜN 4. GÜN
(31/08/2023) SAAT/GÜN 5. GÜN
(01/09/2023)
DERS ADI: Çevre Eğitimi DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri
(CBS)
DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri
(CBS)
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları DERS ADI: Deneysel Araştırmalar
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Alper UZUN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Şehnaz BALTACI
DERS KONUSU: Çevre Sorunlarının
Çözümüne Yönelik Yaklaşımlar,
Doğal Çevrenin Sınırlılığı, Doğal
Kaynakların Bilinçsiz Kullanımı ve
Çevre Sorunları
DERS KONUSU: WEB CBS nedir?
WEB CBS’de alan uzunluk ve konum
bulma
DERS KONUSU: WEB CBS
Uygulamaları Oluşturma
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: Deneysel araştırma
türleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çevre
Sorunlarının Çözümüne Yönelik
Yaklaşımlar, Doğal Çevrenin
Sınırlılığı, Doğal Kaynakların
Bilinçsiz Kullanımı ve Çevre
Sorunları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS
nedir? WEB CBS’de alan uzunluk ve
konum bulma
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS
Uygulamaları Oluşturma
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Deneysel
araştırma basamakları güçlü ve
zayıf yönleri. Eğitim
araştırmalarında deneysel yöntem.
DERS ADI: Çevre Eğitimi DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri
(CBS)
DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri
(CBS)
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları DERS ADI: Deneysel Araştırmalar
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Alper UZUN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Şehnaz BALTACI
DERS KONUSU: Çevre Politikaları,
Ülkelerin Çevre Sorunlarına
Yaklaşımları
DERS KONUSU: WEB CBS nedir?
WEB CBS’de alan uzunluk ve konum
bulma
DERS KONUSU: WEB CBS
Uygulamaları Oluşturma
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: Deneysel araştırma
türleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çevre
Politikaları, Ülkelerin Çevre
Sorunlarına Yaklaşımları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS
nedir? WEB CBS’de alan uzunluk ve
konum bulma
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS
Uygulamaları Oluşturma
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Deneysel
araştırma basamakları güçlü ve
zayıf yönleri. Eğitim
araştırmalarında deneysel yöntem.
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
Okul Dışı Öğrenme Ortamları DERS ADI: Çevre Eğitimi DERS ADI: DENDROKONOLOJİ DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları DERS ADI: Deneysel Araştırmalar
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Hakan ÖNAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Alper UZUN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Öğr. Üyesi Mehmet DOĞAN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Şehnaz BALTACI
DERS KONUSU: Okul Dışı Öğrenme
ve Faydaları
DERS KONUSU: Çevre Anlaşmaları
ve Etkileri, Ortak Doğal ve Kültürel
Mirasa Yönelik Tehditler
DERS KONUSU: Doğal Çevre
Değişimlerini Belirlemek ve
Tarihlemek
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: Deneysel araştırma
türleri
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Okul Dışı
Öğrenme ve Faydaları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çevre
Anlaşmaları ve Etkileri, Ortak Doğal
ve Kültürel Mirasa Yönelik
Tehditler
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Doğal Çevre
Değişimlerini Belirlemek ve
Tarihlemek Mümkün
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tek gruplu
ve çift gruplu ön test ve sontest
uygulamalı deneysel araştırma.
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
Okul Dışı Öğrenme Ortamları DERS ADI: Çevre Eğitimi DERS ADI: DENDROKONOLOJİ DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları
DERS ADI: Alan Yazına Katkı İçin
Bilimsel Yayın hazırlama
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Hakan ÖNAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Alper UZUN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Öğr. Üyesi Mehmet DOĞAN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Şehnaz BALTACI
ETKİNLİK EĞİTİM PROGRAMI
08:45 09:30
Ders Saati: 1
08:45 09:30
Ders Saati: 1
08:45 09:30
Ders Saati: 1
08:45 09:30
Ders Saati: 1
08:45 09:30
Ders Saati: 1
10:35 11:20
Ders Saati: 1
10:35 11:20
Ders Saati: 1
10:35 11:20
Ders Saati: 1
10:35 11:20
Ders Saati: 1
10:35 11:20
Ders Saati: 1
09:40 10:25
Ders Saati: 1
09:40 10:25
Ders Saati: 1
09:40 10:25
Ders Saati: 1
09:40 10:25
Ders Saati: 1
09:40 10:25
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
DERS KONUSU: Okul Dışı Öğrenme
Ortamları ve Okul Dışı Öğrenmenin
Sınırlılıkları
DERS KONUSU: Çevre Anlaşmaları
ve Etkileri, Ortak Doğal ve Kültürel
Mirasa Yönelik Tehditler
DERS KONUSU: Doğal Çevre
Değişimlerini Belirlemek ve
Tarihlemek
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: Dergipark Üyeliği ve
sistemi- Yayınlarda dizinler ve
kitlelere ulaşma
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Okul Dışı
Öğrenme Ortamları ve Okul Dışı
Öğrenmenin Sınırlılıkları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çevre
Anlaşmaları ve Etkileri, Ortak Doğal
ve Kültürel Mirasa Yönelik
Tehditler Korunan Alanlar
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Doğal Çevre
Değişimlerini Belirlemek ve
Tarihlemek Mümkün
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Dergipark
Üyeliği ve sistemi- Yayınlarda
dizinler ve kitlelere ulaşma
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
STEM Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde Okul
Dışı Öğrenme Ortamları DERS ADI: DENDROKONOLOJİ DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
STEM Uygulamaları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Hakan ÖNAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Öğr. Üyesi Mehmet DOĞAN
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ
DERS KONUSU: STEAM Kavramı ve
Coğrafya Eğitiminde ki Kullanım
Alanları
DERS KONUSU: Okul Dışı Öğrenme
Ortamlarına uygun ders etkinliği
hazırlama
DERS KONUSU: Doğal Çevre
Değişimlerini Belirlemek ve
Tarihlemek
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: STEM temelli
hazırlanan etkinliklerin sunum ve
uygulaması değerlendirilmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEAM
Kavramı ve Coğrafya Eğitiminde ki
Kullanım Alanları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Okul Dışı
Öğrenme Ortamlarına uygun ders
etkinliği hazırlama
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Doğal Çevre
Değişimlerini Belirlemek ve
Tarihlemek Mümkün
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEM
temelli hazırlanan etkinliklerin
sunum ve uygulaması
değerlendirilmesi
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
STEM Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde Okul
Dışı Öğrenme Ortamları
DERS ADI: Bilimsel Yöntemin
Aşamaları
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
STEM Uygulamaları
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Doç. Dr. Hakan ÖNAL
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Şehnaz BALTACI
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ
DERS KONUSU: STEAM Kavramı ve
Coğrafya Eğitiminde ki Kullanım
Alanları
DERS KONUSU: Okul Dışı Öğrenme
Ortamlarına uygun ders etkinliği
hazırlama
DERS KONUSU: Bilimsel Yöntemin
Aşamaları
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: STEM temelli
hazırlanan etkinliklerin sunum ve
uygulaması değerlendirilmesi
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEAM
Kavramı ve Coğrafya Eğitiminde ki
Kullanım Alanları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ Okul Dışı
Öğrenme Ortamlarına uygun ders
etkinliği hazırlama
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Güçlüğün
Sezilmesi, Problemin
tanımlanması. Çözümün tahmin
edilmesi (Hipotez) Gözlenebilir
sınayıcıların belirlenmesi, Deneme
ve değerlendirmelerin yapılması
Araştırmada sınırlılık ve sayıltılar,
Raporlaştırma
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEM
temelli hazırlanan etkinliklerin
sunum ve uygulaması
değerlendirilmesi
DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri
(CBS)
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Proje Tabanlı Çalışmalar
DERS ADI: Araştırma Yaklaşımları;
Nicel Araştırmalar
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri
(CBS)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Şehnaz BALTACI
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Erkan DÜNDAR
DERS KONUSU: CBS’ye Genel Bir
Bakış Ne işe yarar? Bileşenleri
nelerdir? CBS Veri Tipleri ve
Kaynakları
DERS KONUSU: Proje tabanlı
öğrenmede öğretmenin rolü
DERS KONUSU: Nicel araştırmalar
ve sınıflandırılması
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: WEB CBS
Uygulamaları Oluşturma
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: CBS’ye
Genel Bir Bakış Ne işe yarar?
Bileşenleri nelerdir?
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje tabanlı
öğrenmede öğretmenin rolü
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Nicel
araştırma Yaklaşımında Modellerin
tanıtılması. Tarama Modeli
Nedensel Karşılaştırma Modeli
Korelasyonel Model Korelasyonel
Model
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS
Uygulamaları Oluşturma
12:25 13:10
Ders Saati: 1
12:25 13:10
Ders Saati: 1
12:25 13:10
Ders Saati: 1
12:25 13:10
Ders Saati: 1
12:25 13:10
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
11:30 12:15
Ders Saati: 1
ÖĞLE ARASI
14:00 14:45
Ders Saati: 1
14:00 14:45
Ders Saati: 1
14:00 14:45
Ders Saati: 1
14:00 14:45
Ders Saati: 1
14:00 14:45
Ders Saati: 1
14:55 15:40
Ders Saati: 1
14:55 15:40
Ders Saati: 1
14:55 15:40
Ders Saati: 1
14:55 15:40
Ders Saati: 1
14:55 15:40
Ders Saati: 1
DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri
(CBS)
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Proje Tabanlı Çalışmalar
DERS ADI: Araştırma Yaklaşımları;
Nitel Araştırmalar
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafi Bilgi Sistemleri
(CBS)
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Şehnaz BALTACI
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.
Erkan DÜNDAR
DERS KONUSU: CBS’ye Genel Bir
Bakış Ne işe yarar? Bileşenleri
nelerdir? CBS Veri Tipleri ve
Kaynakları
DERS KONUSU: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DERS KONUSU: Nitel araştırma ve
Modelleri
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: WEB CBS
Uygulamaları Oluşturma
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: CBS’ye
Genel Bir Bakış Ne işe yarar?
Bileşenleri nelerdir?
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Olay
Araştırmaları Eylem Araştırmaları
Olgu Bilim (Fenemeneloji)
Araştırmaları Yerleşik Teori
Araştırmaları
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: WEB CBS
Uygulamaları Oluşturma
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
Proje Tabanlı Çalışmalar
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
STEM Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Proje Tabanlı Çalışmalar
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Proje Tabanlı Çalışmalar
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
DERS KONUSU: Proje Tabanlı
Öğrenme Nedir? Proje tabanlı
öğrenmenin özellikleri
DERS KONUSU: STEAM Kavramı
çerçevesinde multidisipliner
etkinlik hazırlama
DERS KONUSU: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje
Tabanlı Öğrenme Nedir? Proje
tabanlı öğrenme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEAM
Kavramı çerçevesinde
multidisipliner etkinlik hazırlama
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
Proje Tabanlı Çalışmalar
DERS ADI: Coğrafya Eğitiminde
STEM Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Proje Tabanlı Çalışmalar
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Arazi Uygulamaları
DERS ADI: Coğrafya Öğretiminde
Proje Tabanlı Çalışmalar
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Arş. Gör. Leyla DÖNMEZ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Fatih SATIL - Prof. Dr. Eyüp
ARTVİNLİ – Prof. Dr. Şehnaz
BALTACI Doç. Dr. Hakan ÖNAL- Doç.
Dr. Alper UZUN- Doç. Dr. Mehmet
DOĞAN- Arş Gör. Leyla DÖNMEZ
Dr. Erkan DÜNDAR
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
DERS KONUSU: Proje Tabanlı
Öğrenme Nedir? Proje tabanlı
öğrenmenin özellikleri
DERS KONUSU: STEAM Kavramı
çerçevesinde multidisipliner
etkinlik hazırlama
DERS KONUSU: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DERS KONUSU: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Kaz dağları
ile ilgili bilimsel çalışmalar.
DERS KONUSU: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Proje
Tabanlı Öğrenme Nedir? Proje
tabanlı öğrenme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: STEAM
Kavramı çerçevesinde
multidisipliner etkinlik hazırlama
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ağaç Yaş
Halkalarından yaş hesaplama ve
iklim değişikliği yorumu,
Paleoklima, Konum Analizi, Gözlem
yoluyla iklim bilgisi, Deney ve
gözlem yoluyla kayaçları tanıma,
Akarsu ağı ve jeomorfolojik
özellikler, Beşeri çevre, Yükseldikçe
değişen zenginlik bitki örtüsü, Alan
ile ilgili makale çalışmaları
örnekleri.
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Örnek Proje
üzerinden süreci görme ve
değerlendirme
15:50 16:35
Ders Saati: 1
15:50 16:35
Ders Saati: 1
15:50 16:35
Ders Saati: 1
15:50 16:35
Ders Saati: 1
15:50 16:35
Ders Saati: 1
17:40 18:25
Ders Saati: 1
17:40 18:25
Ders Saati: 1
17:40 18:25
Ders Saati: 1
17:40 18:25
Ders Saati: 1
17:40 18:25
Ders Saati: 1
16:45 17:30
Ders Saati: 1
16:45 17:30
Ders Saati: 1
16:45 17:30
Ders Saati: 1
16:45 17:30
Ders Saati: 1
16:45 17:30
Ders Saati: 1