Çevrimiçi İleri Düzenleyici Kavram Öğretim Materyaliyle Desteklenen Öğretim Yöntemlerinin Kuvvet-Hareket Ünitesinde Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi


Creative Commons License

Korur F.(Yürütücü), Yılmaz E.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2014 - 2016

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Mart 2014
  • Bitiş Tarihi: Mart 2016

Proje Özeti

Bu çalışmanın amacı, ağ tabanlı öğretim materyali olan Çevrimiçi İleri Düzenleyici Kavram Öğretim Materyali (ÇİDKOM) destekli sunuş yoluyla öğrenme ve ÇİDKOM entegre edilmiş probleme dayalı öğrenme yöntemlerinin ilkokul öğrencilerin tutumlarına, başarılarına ve bilgi kalıcılığına etkilerini incelemektir. Çalışma 2014-2015 eğitim öğretim yılında Burdur’daki iki ilkokuldaki 10 sınıftan 220 dördüncü sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu sınıflardan beşi kontrol grubu, diğer beşi de deney grubu olarak rastgele atanmıştır. Araştırma için fendeki fizik konularından “Kuvvet ve Hareket” ünitesi seçilmiştir. Her iki grupta da öğrenciler üniteyle ilgili kavram haritaları ve dijital içeriklere ÇİDKOM ile ulaşmıştır. Deney grubunda ÇİDKOM entegre edilmiş probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise ÇİDKOM destekli sunuş yoluyla öğrenme yöntemi kullanılmıştır. Her iki yöntemde de kullanılan materyal ÇİDKOM’dur. Araştırma modeli olarak yarı deneysel model kullanılmış olup çalışmada ön test – son test – kalıcılık testi uygulamaları yapılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel ve çıkarsamalı istatistik kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak t – Testi ve MANCOVA analizleriyle incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, her iki grubun da akademik başarı ve tutumları anlamlı düzeyde artmıştır fakat grupların birbirine anlamlı bir üstünlüğü bulunmamıştır. ÇİDKOM her iki yöntemde de bilgi kalıcılığını sağlamıştır. Ayrıca iki grubun öğrencileri de “Kuvvet ve Hareket” ünitesine karşı olumlu tutumlar geliştirmiştir.