İlköğretim Öğretmen ve Öğrencilerinin Dyned Programına İlişkin Tutumları ve Uygulama Sırasında Yaşadıkları Güçlükler


Baltacı Ş., Şengel E. (Yürütücü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2009 - 2011

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Ocak 2009
  • Bitiş Tarihi: Ocak 2011

Proje Özeti

Günümüzde uluslararası iletişim dili olan İngilizce'yi konuşmak, anlamak ve bu dilde iletişim kurabilmek bir gerekliliktir. Ancak, İngilizce öğrenmek geliştirilmesi gereken bir beceridir ve klasik eğitim yöntemleri yeterince etkili olmamaktadır. Diğer taraftan, bilgisayarların yaygınlaşması, internet'in artık hayatımızın bir parçası olması ve yeni teknolojilerin yardımı ile uzaktan eğitim teknolojileri gelişmiş ve İngilizce eğitiminde yeni olanaklar doğmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 2007-2008 Eğitim öğretim yılı ikinci döneminde İngilizce derslerinin verimliliğini artırmak amacı ile DynEd İngilizce Dil Eğitimi sistemini kullanma karan almıştır. Son yıllarda popülarite kazanan ve bir uzaktan eğitim uygulaması olan bilgisayar destekli eğitim programlarının olumlu ve olumsuz yönlerinin dikkatlice incelenmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin ve öğrencilerinin DynEd programına ilişkin algılarını ve programı uygulama sırasında yaşadıkları problemleri ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada aşağıda öngörülen sorulara cevap aranacaktır: 1. İlköğretim okullarında DynEd'in arzu edildiği gibi çalışması için yeterli altyapı mevcut mudur? 2. DynEd'i uygulayacak öğretmenlerin DynEd hakkındaki olumlu ya da olumsuz tutumları nelerdir? 3. DynEd'i uygulama sırasında öğretmenlerin aşağıdaki boyutlar açısından yaşadıkları güçlükler nelerdir? • Öğretmenden kaynaklanan (bilgi ve beceri - mesleki ve teknolojik) güçlükler • Okulun sahip olduğu teknolojik olanaklara bağlı olarak yaşanan güçlükler • Öğrencilerin teknolojik donanımından kaynaklanan güçlükler • Öğrenci mevcudundan kaynaklanan güçlükler • DynEd programı hakkında verilen eğitimin kapsamı ve niteliği 4. Öğrenciler DynEd'i kullanabilecek yeterliliğe (hazırbulunuşluğa) sahip midir? 5. DynEd programı öğrencilerin başarısına etki etmekte midir?