Yakut S.(Yürütücü), Kula M. N.
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2023 - 2024
Gelişim doğum öncesi başlayan ve hayatın son bulmasına değin fizyolojik, psikolojik, sosyal, bilişsel,
zihinsel, ahlaki vb. alanlarda ki tüm değişimleri kapsayan bir kavramdır. Gelişimin en kırılgan yapıya
sahip ve bir metafor olarak kabuk değiştirme dönemi ergenlik dönemi olarak sembolize edilmektedir.
Ergenlik dönemi pek çok duygusal durumun aynı anda yaşanabildiği, duygusal çatışmaların
yoğunlaştığı ve şiddet, intihar vb. eğilimlerin diğer dönemlere oranla daha yüksek düzeyde
hissedildiği bir dönemdir. Özellikle dini şüphe bu dönemin en karakteristik özelliğidir. Varoluşsal
olarak ergenin adalet sorgulaması bağlamında kötülük problemi de onun din ve Yaratıcı ile ilişkisinin
niteliğini şekillendirir. Ergenin kötülük problemi bağlamında ki sorgulamalarına tatmin edici cevaplar
verebilmek, onların dine yaklaşımlarını etkilemesi bakımından son derece önem arz etmektedir. Bu
bağlamda eğitim süreçleri içerisinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine önemli
sorumluluklar düşmektedir. Günümüz dünyasında insanın geçmiş dönemlere nazaran daha hızlı
değişim yaşadığı ve özellikle iletişim araçları kanalıyla farklı kaynaklardan beslenme olasılığının
yükseldiği düşünüldüğünde DKAB öğretmenlerinin bu değişime adapta olabilmesi açısından mesleki
durumlarını sürekli güncellemeleri bir gereklilik haline gelmiştir. Bu açıdan projemiz DKAB
öğretmenlerinin mesleki niteliklerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Böylece DKAB
öğretmenlerinin öğrencileriyle daha etkili iletişim becerilerine ve onların varoluşsal sorgulamalarına
daha sağlıklı cevaplar üretmelerine destek sağlanmış olacaktır. Bu durum eğitim sürecinin daha
kaliteli hale getirilmesine, DKAB öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine ve özellikle lise
öğrencilerinin daha sağlıklı bireyler haline gelmelerine önemli bir katkı olarak değerlendirilebilir.