Lise Öğrencilerinin Kötülük Problemine Yaklaşımları: DKAB Öğretmenlerinin Yeterliliklerinin Geliştirilmesi


Yakut S.(Yürütücü), Kula M. N.

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2023 - 2024

  • Proje Türü: Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
  • Başlama Tarihi: Aralık 2023
  • Bitiş Tarihi: Ekim 2024

Proje Özeti

Gelişim doğum öncesi başlayan ve hayatın son bulmasına değin fizyolojik, psikolojik, sosyal, bilişsel, zihinsel, ahlaki vb. alanlarda ki tüm değişimleri kapsayan bir kavramdır. Gelişimin en kırılgan yapıya sahip ve bir metafor olarak kabuk değiştirme dönemi ergenlik dönemi olarak sembolize edilmektedir. Ergenlik dönemi pek çok duygusal durumun aynı anda yaşanabildiği, duygusal çatışmaların yoğunlaştığı ve şiddet, intihar vb. eğilimlerin diğer dönemlere oranla daha yüksek düzeyde hissedildiği bir dönemdir. Özellikle dini şüphe bu dönemin en karakteristik özelliğidir. Varoluşsal olarak ergenin adalet sorgulaması bağlamında kötülük problemi de onun din ve Yaratıcı ile ilişkisinin niteliğini şekillendirir. Ergenin kötülük problemi bağlamında ki sorgulamalarına tatmin edici cevaplar verebilmek, onların dine yaklaşımlarını etkilemesi bakımından son derece önem arz etmektedir. Bu bağlamda eğitim süreçleri içerisinde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine önemli sorumluluklar düşmektedir. Günümüz dünyasında insanın geçmiş dönemlere nazaran daha hızlı değişim yaşadığı ve özellikle iletişim araçları kanalıyla farklı kaynaklardan beslenme olasılığının yükseldiği düşünüldüğünde DKAB öğretmenlerinin bu değişime adapta olabilmesi açısından mesleki durumlarını sürekli güncellemeleri bir gereklilik haline gelmiştir. Bu açıdan projemiz DKAB öğretmenlerinin mesleki niteliklerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Böylece DKAB öğretmenlerinin öğrencileriyle daha etkili iletişim becerilerine ve onların varoluşsal sorgulamalarına daha sağlıklı cevaplar üretmelerine destek sağlanmış olacaktır. Bu durum eğitim sürecinin daha kaliteli hale getirilmesine, DKAB öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine ve özellikle lise öğrencilerinin daha sağlıklı bireyler haline gelmelerine önemli bir katkı olarak değerlendirilebilir.