Özkaynak H.(Yürütücü), Bağçeli Kahraman P., Başal H. A., Taner Derman M., Onur Sezer G., Sadioğlu Ö.
TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2022
TÜBİTAK 4007 bilim şenlikleri akademisyenler, kamu görevlileri ve bilim merkezi çalışanları tarafından hayata geçirilen bilimsel içerikli araştırma projeleridir (Doğanay, 2018). Bilim şenlikleri çocukların, öğrencilerin, ailelerin, öğretmenlerin, akademisyenlerin ve toplumda bulunan birçok bireyin fen bilimleri alanına yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlamaktadır (Bencze & Bowen, 2009). Bursa Bilim Festivali Faz 1 “Anasınıflarımızla 7’den 77’ye Bilimle Şenleniyoruz” Projesi kapsamında çocukların yaparak, görerek, dokunarak, hissederek öğrenmelerine olanak verecek şekilde atölyeler tasarlanmış, 21. Yüzyıl becerileri olarak adlandırılan farklı düşünme, yaratıcılık, iletişim gibi beceriler sağlaması için algoritma geliştirme, kodlama, arttırılmış gerçeklik, mobil uygulamalar,3 boyutlu tasarım atölyeleri ile birlikte resim gibi sanat atölyelerini de uygulanmıştır. Projede planlanan tüm atölye ve etkinlikler Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezinde gerçekleştirilmiştir. Bilim şenlikleri ile ilgili olarak yapılan çalışmalar incelendiğinde; çalışmaların yeterli sayıda olmadığı ve bu çalışmaların genel olarak ortaokul, lise, öğretmen adayları, veli ve öğretmen bağlamında ele alındığı belirlenmiştir (Başar, Doğan, Şener ve Doğan, 2018; Camcı, 2008; Şahin, 2012; Tortop, 2014; Yıldırım, 2018). Akkanat ise yaptığı çalışmada anaokulu ve ilkokul çocukları ile ortaokul ve lise öğrencileri ile çalışmıştır. Bu araştırma kapsamına ise anaokulu çocukları ile onların öğretmenleri alınmıştır. Ayrıca TÜBİTAK 4007 bilim şenliklerine yönelik olarak yeterli sayıda çalışmaya rastlanılamamış olması da bu araştırmanın önemli bir boyutudur. Yapılacak olan bu çalışmada amaç, Bursa Bilim Festivali Faz 1 “Anasınıflarımızla 7’den 77’ye Bilimle Şenleniyoruz” Projesine dahil olan çocukların bilim insanı algılarını ve öğretmenlerin bilim şenliklerine yönelik görüş ve tutumlarını belirlemektir.