Gençlik Çalışanlarının İklim Krizi ile Mücadele ve Sürdürülebilir Toplum Oluşturma Kapasitelerini Geliştirme


YEŞİLBURSA A. A. J. A. (Yürütücü), Abdullayeva A., Atak Damar E., Önay M. M.

Erasmus Projesi, 2025 - 2026

  • Proje Türü: Erasmus Projesi
  • Başlama Tarihi: Mart 2025
  • Bitiş Tarihi: Mart 2026

Proje Özeti

DIGI-LEAD projesi, gençlik çalışanlarının dijital beceriler ve çevresel farkındalık geliştirme konusundaki acil ihtiyacını ele almayı amaçlamaktadır ve onları topluluklarındaki gençlerle etkili bir şekilde etkileşim kurup güçlendirebilmeleri için donatmaktadır. Proje, birkaç önemli sorunu ele almak üzere tasarlanmıştır:

  1. Dijital Okuryazarlık Açıkları: Son araştırmalar, gençlik çalışanları arasında önemli dijital okuryazarlık açıkları olduğunu ortaya koymaktadır. Avrupa Komisyonu'nun Dijital Ekonomi ve Toplum Endeksi (DESI) 2022'ye göre, AB nüfusunun %42'si temel dijital becerilerden yoksundur ve sadece %31'i temel üstü dijital becerilere sahiptir. Bu açık, iş gücü için kritik sonuçlar doğurmaktadır, çünkü gençlik çalışanlarının bu dijital araçları anlaması ve gençlere öğretmesi gerekmektedir.

  2. Çevresel Zorluklar: Proje, artan çevresel zorlukları da ele almaktadır. Birleşmiş Milletler Hükümetlerarası İklim Değişikliği Paneli (IPCC), küresel sıcaklıkların 2030 ile 2052 arasında 1,5°C artma yolunda olduğunu ve bunun ekosistemler ve topluluklar için ciddi sonuçlar doğuracağını bildirmektedir. Buna rağmen, Avrupa Çevre Ajansı (EEA) tarafından yapılan bir anket, Avrupa'daki gençlerin %60'ının etkili çevresel eylemde bulunmak için gerekli bilgi ve araçlardan yoksun olduğunu ortaya koymuştur.

  3. Gençlik Çalışanlarının Hazırlığı: Avrupa Gençlik Forumu tarafından yapılan bir anket, gençlik çalışanlarının sadece %35'inin gençlerle çalışmalarında dijital araçları entegre etmek için yeterince eğitimli hissettiğini göstermektedir. Bu hazırlık eksikliği, gençlerin dijital çağın karmaşıklıklarını anlamalarına ve sürdürülebilirliği savunmalarına rehberlik etme ve ilham verme yeteneklerini engellemektedir.

  4. İş Gücü Hazırlığı: LinkedIn'in 2023 İş Gücü Öğrenme Raporu, yöneticilerin %87'sinin dijital becerileri gelecekteki iş gücü için kritik gördüğünü, ancak işverenlerin %46'sının gerekli dijital yetkinliklere sahip adayları bulmakta zorlandığını vurgulamaktadır. Bu açık, gençlik çalışanları üzerinde bu dijital araçları anlamak ve gençlere etkili bir şekilde öğretmek için büyük bir baskı oluşturmaktadır.

Dijital yeterliliği artırmaya, çevresel farkındalığı teşvik etmeye ve işbirlikçi liderliği geliştirmeye odaklanarak, DIGI-LEAD projesi bu açıkları kapatmayı ve gençlik çalışanlarını topluluklarında liderler haline getirmeyi amaçlamaktadır. Proje, dijital yenilik ve çevresel sorumluluğun sorunsuz bir şekilde entegre edildiği gençlik çalışmalarında yeni bir standart oluşturmayı hedeflemekte ve gençlik çalışanlarının 21. yüzyılın ve sonrasının zorluklarını ele almaya iyi hazırlanmış olmalarını sağlamaktadır.