Articles Published in Other Journals
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
ULUS DEVLET MODELLERİ KAHRAMANLARINDAN BİRİ OLAN MUZAFFER SARISÖZEN YAPITLARININ EŞİKSELLİK-liminality KAVRAMI IŞIĞINDA ELEŞTİRİSİ
55. ÖLÜM YILDÖNÜMÜNDE MUZAFFER SARISÖZEN SEMPOZYUMU, Turkey, 17 - 19 October 2018
The Re-Construction ofMusic Text on the Turkish Instrument Bağlama
ICTM MUSIC INSTRUMENT SYMPOSIUM, Saraybosna, Bosnia And Herzegovina, 5 April - 08 January 2017, pp.299-313
BAĞLAMA INSTRUMENT AS A WITNESS OF SOCIAL CHANGE AND CULTURAL IDENTITY IN TURKEY
Music As Identity: Regional Instruments in Changing Context Uluslararası Shakuhachi Festivali ve Sempozyumu, 13 - 18 September 2017
ALEVI BELIEF AND MUSIC IN THE POINT OF VIEW OF ETHNOMUSICOLOGY
GATHERING OF SOULS A DAY OF TURKISH ALEVI-BEKTASHI CULTURAL EVENTS, Indiana, United States Of America, 13 April 2017, pp.13
MÜZİK METNİNİN FARKLI ENSTRÜMANLAR İLE YENİDEN ÜRETİMİ PERFORMANSIN YENİDEN İNŞASINDA BAĞLAM ENSTRÜMANI ÖRNEKLEMİ
ULUSLARARASI MÜZİK SEMPOZYUMU MÜZİKTE PERFORMANS, Bursa, Turkey, 12 - 14 October 2016
Musical episodes by the means of Kaval three strings cura and throat playing in Anatolia
ICTM MEDITERRENIAN STUDY GROUP, NAPOLİ, Italy, 20 - 25 June 2016
RE CONSTRUCTION OF MUSIC AND DANCE IN NEW GEOGRAPHIES AND GOWERMENTS A TERRITORIES OF MACAHEL
42th ICTM DÜNYA KONFERANSI, Astana, Kazakhstan, 16 July 2015
Kültürlerarası Tını Evreninde Kesişmeler Aşık Veysel Joe Satriani Buluşmasında Tını Faktörü
VI. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, 28 - 30 May 2015, pp.420-424
KÜLTÜRLERARASI TINI EVRENİNDE KESİŞMELER AŞIK VEYSEL JOE SATRIANI BULUŞMASINDA TINI FAKTÖRÜ
6. ULUSLARARSI HİSARLI AHMET SEMPOZYUMU, 28 - 30 May 2015, pp.420-426
Türk Popüler müziğindeki eklektik Yapının Algılanmasında Çalgı Kullanımı ve Ayırt Edici Tını Özellikleri
6. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Turkey, 28 - 30 May 2015
The Process of Popularity of Religious Musical Examples with The Aspect of Performance Theory Among Women and Men Music of Sunni and Alevi sects in Turkey
Third Syposium of The ICTM Study Group for Music of The Turkic Speaking World-Popular Culture in Turkic Asia and Afghanistan: Performance Belief, Cambridge, Canada, 30 November - 02 December 2012, pp.24
The Musical Production and its Psychology of Hidden Differences of Religious Belief An Alevi Bektaşi District in Trabzon East Black Sea Region Republic of Türkiye and Five Strings Bağlama
Third Symposium of The Study Group for Music and Dance in Southern Europe, Berovo, Macedonia, 17 - 23 April 2012, pp.55
Books & Book Chapters
Kimlik Temsili ve Temsilin Kimlik Unsuru: Kuşaklararası Müzik
in: Müziğin Kimlikli Halleri: İdeoloji, Etnografya, Popüler Kültür, Özlem DOĞUŞ VARLI, Editor, Doğu Kitabevi, İstanbul, pp.11-21, 2021
Tanrıçaların Mirası: Tefçi Kadınlar
ÖZGÜN TANIR E. Ş., YILDIZ ATAŞ B., ERSOY ÇAK Ş., ÖZKİŞİ AKINCI Z. G., DOĞUŞ VARLI Ö., TURAN N. S., et al.
in: Kadın ve Müzik, Ş. Şehvar Beşiroğlu, Şeyma Ersoy Çak, Editor, Milenyum, İstanbul, pp.119-137, 2018
The Re-Construction of Music Text on the Turkish Instrument Bağlama
in: STUDIA INSTRUMENTORUMMUSICAE POPULARIS -SERIES OF THEICTM STUDY GROUP ONMUSICAL INSTRUMENTS, Gisa Jähnichen, Editor, readbox unipress, pp.299-313, 2017
Tanrıçaların Mirası: Tefçi Kadınlar
ÖZGÜN TANIR E. Ş., YILDIZ ATAŞ B., ERSOY ÇAK Ş., ÖZKİŞİ AKINCI Z. G., DOĞUŞ VARLI Ö., Beşiroğlu Ş. Ş., et al.
in: Kadın ve Müzik, Şeyma Ersoy Çak, Ş. Şehvar Beşiroğu, Editor, Milenyum, İstanbul, pp.119-138, 2017
GELENEKSEL VE MODERN YAŞAM BİÇİMLERİ İÇİNDE MÜZİK İÇERİKLİ PERFORMANSLARDA “KADINSI” ROLLERİN YAZIMI
DOĞUŞ VARLI Ö., ÖZGÜN TANIR E. Ş., ERSOY ÇAK Ş., BEŞİROĞLU Ş. Ş., TURAN N. S., YILDIZ ATAŞ B., et al.
in: KADIN VE MÜZİK, ŞEHVAR BEŞİROĞLU, ŞEYMA ERSOY ÇAK, Editor, MİLENİUM, İstanbul, pp.97-119, 2017
BİR POLİTİK SİMÜLASYON ÖRNEĞİ OLARAK CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK MÜZİĞİ POLİTİKALARI
in: İLLÜZYON CUMHURİYETİN KLASİK MÜZİK SERÜVENİ, KUTLUK, FIRAT, Editor, H2O KİTAP, İstanbul, pp.213-231, 2016