Dr.Öğr.Üyesi GÜLCİHAN YAZÇAYIR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

Zihin Engelliler Eğitimi


Araştırma Alanları: İşitme Engelliler Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: YAZCAYİR, G., HASANOĞLU, G., YAZÇAYIR, G.H., YAZÇAYIR, G.

E-posta: gyazcayir@uludag.edu.tr
Web: https://avesis.uludag.edu.tr/gyazcayir
Posta Adresi: Dr. Gülcihan YAZÇAYIR Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü B Blok 16059 Görükle / Nilüfer / BURSA 0(224) 294 21 98

Metrikler

Yayın

35

H-İndeks (WoS)

1

Proje

3

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Lisans öğrenimini 2005 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında tamamlamıştır. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Programında 2013 yılında yüksek lisans derecesi ile mezun olmuştur. 2020 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İşitme Engelliler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda doktora eğitimini tamamlamıştır. 2005-2017 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmıştır. 2017-2021 Uşak Üniversitesi, Özel Eğitim Bölümü’nde görev almıştır. 2021 yılından itibaren Bursa Uludağ Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’ndeki görevine devam etmektedir. Çalışma alanları; işitme yetersizliği olan çocukların eğitimi, öğretmen yetiştirme, kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi ve destek özel eğitim hizmetleri yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

2014 - 2020

2014 - 2020

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye

2010 - 2013

2010 - 2013

Yüksek Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye

2001 - 2005

2001 - 2005

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Özel gereksinimli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulamalarının incelenmesi Creative Commons License

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı

2013

2013

Yüksek Lisans

Birleştirilmiş sınıflardaki kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşler Creative Commons License

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilim. Ens.

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

İşitme Engelliler Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr.Öğr.Üyesi

Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM

2017 - 2021

2017 - 2021

Araştırma Görevlisi

Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2005 - 2017

2005 - 2017

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Nitel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Braille Okuma Yazma Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

İşitme ve Görme Yetersizliği Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Özel Eğitimde Bütünleştirme Sürdürülebilir Kalkınma

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Dil ve İletişim Becerilerini Desteklenmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Görme Yetersizliği Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi Sürdürülebilir Kalkınma

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Türk İşaret Dili Sürdürülebilir Kalkınma

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2022

2022

İşitme Kayıplı Öğrencilere Yönelik E-Öğrenme Öğretim Tasarımı ve Uygulamalarının İncelenmesi

YAZÇAYIR G.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS-EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022

2022

2022

Hangi erken çocukluk özel eğitim programı?.

YAZÇAYIR G., Önal Y., Semiz Y. E., Akkaya G.

6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 26 - 27 Mayıs 2022

2022

2022

Özel Eğitim Okul Yöneticilerinin COVID-19 Uzaktan Eğitim ve Kısmi Yüz Yüze Eğitim Süreçlerine İlişkin Deneyimlerinin İncelenmesi

YAZÇAYIR G., KILINÇ Ş., AK G.

12. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mart 2022, ss.465

2021

2021

Special education student teachers’ opinions about online supervision amidst Covid-19

KIYAK Ü. E., YAZÇAYIR G.

3rd International Conference on Modern Research in Education, Teaching and Learning (ICMETL), Dublin, İrlanda, 20 - 22 Ağustos 2021, ss.31-43

2019

2019

Kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi sosyal etkileşim

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

V. TURKCESS Ulusalararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019

2019

2019

Destek eğitim hizmetlerinin işleyişinde etkili faktörler

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

V.TURKCESS Uluslarası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019

2017

2017

Eğitim Lideri Algısı: Metaforik Bir Çalışma

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., YAZÇAYIR E.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, cilt.1, ss.534-535

2017

2017

Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Kaynaştırma Eğitimi Ve Destek Eğitim Hizmetlerinin İncelenmesi

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, cilt.1, ss.532-533

2018

2018

Özel Gereksinimli Öğrenci Aileleri Eğitim Süreçlerine Ne Kadar Dahil Oluyorlar?

YAZÇAYIR G., GÜRGÜR H.

1st International Congresses on New Horizons in Education and Social Science, 9 - 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.608-618

2017

2017

Sınıf Öğretmenlerinin İşitme Engelli Öğrencilerinin Dinleme Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Görüşleri

HASANOĞLU YAZÇAYIR G., GİRGİN M. C.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, ss.316

Kitap & Kitap Bölümleri

2023

2023

İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerde Türkçe Dersi

Yazçayır G.

ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Koçak Fatih, Pürsün Tuğba,, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.181-206, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma


Burslar

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

TÜBİTAK–2219 YURT DIŞI DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA BURS PROGRAMI : İsveç ve Türkiye’de Temel Eğitim Kademelerinde İşaret Diline İlişkin Düzenleme ve Uygulamaların İncelenmesi

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 1