Eğitim Bilgileri
1994 - 1998
1994 - 1998Doktora
University of Essex, Department Of Linguistics, İngiltere
1992 - 1994
1992 - 1994Yüksek Lisans
University of Essex, Department Of Linguistics, İngiltere
1986 - 1990
1986 - 1990Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
1991 - Devam Ediyor
1991 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ
Akademi Dışı Deneyim
1990 - Devam Ediyor
1990 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Uludağ Üniversitesi, Öğretim Görevlisi
1990 - 1991
1990 - 1991Öğretim Görevlisi
Uludağ Üniversitesi, Öğretim Görevlisi
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Yatırım ve kalkınma bankalarının performans analizi: 2013-2018 dönemi
YILMAZ D. (Danışman)
Z.Mustafayeva(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
ENGLISH LANGUAGE TEACHING STUDENT TEACHERS' WILLINGNESS TO COMMUNICATE IN ENGLISH
YILMAZ D. (Danışman)
Ç.ÖZEN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
THE EFFECT OF L1 IN COMPREHENSION AND DESCRIPTION OF MOTION EVENT IN ENGLISH BY TURKISH PRE-SERVICE TEACHERS OF ENGLISH
YILMAZ D. (Danışman)
S.DENİZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The effect of L1 in comprehension and usage of motion event in english by pre-service english language teachers
YILMAZ D. (Danışman)
S.DENİZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The perceptions of EFL primary school teachers towards the use of educational technology in language classrooms
YILMAZ D. (Danışman)
F.AKIN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
The impact of authentic animated stories on young learners' vocabulary learning in ELT classes
YILMAZ D. (Danışman)
B.Kaya(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (5)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (4)
2019
20191. The Investigation on Public and Private UniversityStudents’ Intercultural Sensitivity
YILMAZ D.
European Journal of English Language Teaching , cilt.5, sa.1, ss.78-93, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20182. The decision making processes teachers go through in their attempts to treat their learners’ oral errors and learners’ perspective on oral error treatment.
YILMAZ D.
Strategies for Policy in Science and Education: Bulgarian Educational Journal , cilt.5, sa.3, ss.23-33, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Teaching culture in EFL context: Student teachers’s perspective
Karatepe Ç., Yılmaz D.
Turkish Studies
, cilt.13, sa.11, ss.823-839, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20184. Promoting Structured Reflectivity in Teacher Education: An Innovative Approach
Karatepe Ç., Yılmaz D.
Journal of Teacher Education and Educators
, cilt.7, sa.1, ss.57-74, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20175. The perceptions of EFL teachers towards the use of technology in general and in language classrooms
YILMAZ D.
Journal of current researches on educational studies , cilt.7, sa.2, ss.73-97, 2017 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2011
20111. Does contextualisation training programme really make an impact on the ELT student teahers' performance?
KARATEPE Ç., YILMAZ D.
1st International ELT Conference Squaring the Circle: Matching competence with performance, İzmir, Türkiye, 25 Mart 2011, (Özet Bildiri)
2010
20102. Contextualisation: Is it just an accessory or the essence ofthe lesson? 6th International ELT Conference.
YILMAZ D.
6th International ELT Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. The Role of Speaking in Integrated Language Skills Classes
Yılmaz D.
Integrated Language Skills, Umut Salihoğlu, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.121-148, 2021
2000
20002. The Evaluation of Student Teachers' Reflectivity in the Diaries
YILMAZ D.
Language Studies, Mehmet Zaman, Editör, Uludağ Yayınları, Bursa, ss.29-42, 2000