Daf- studierende lehren daf- studierende:Eine empirische studie über das peer- tutorium


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: EMİNE TOK

Danışman: GÜLTEN GÜLER

Özet:

Bu çalışma deneysel nitel bir araştırma olup akran destekli öğrenme yaklaşımının Almanca dilbilgisi öğrenme süreci üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Almanya deneyimi olan ve olmayan öğrenciler ile iki kişilik grup çalışması şeklinde yürütülmektedir. Araştırmanın çalışma grubu Uludağ Üniversitesi Almanca Öğretmenliği bölümünden 6 öğrenci tarafından oluşturulmuş olup çalışma 2015 Bahar Yarıyılında 6 haftalık bir süre zarfında gerçekleştirilmiştir. Elde edilmiş bulgular etkileşim, bilgi artışı ve Almanca dilbilgisine karşı tutum doğrultusunda incelenmiştir. Veri bankası ışığında Almaca Öğretmenliği bölümünde ileriye dönük uygulanabilirlikler ve olası gerçekleştirilebilir araştırma perspektifleri görüşülecektir.