Müzik teknolojilerinin başlangıç seviye grup piyano eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik öğretim programı önerisi: Mıdı piyano laboratuvar uygulamaları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AHMET KERİM ACAR

Danışman: Kenan Mete Sungurtekin

Özet:

Gelişen ve yaygınlaşan teknoloji müziğin her kademesinde müzisyenlerin, araştırmacıların, müzik eğitimcilerinin ve öğrencilerin karşısına; müzik yapmayı, müzik öğrenmeyi ve öğretmeyi kolaylaştırıcı bir materyal olarak çıkmaktadır. Hayatın her alanında olduğu gibi müzik alanında da teknolojiden faydalanmak ve bu faydayı azami seviyede arttırmak teknoloji çağının gereksinimlerindendir. Bu araştırmada başlangıç seviye grup piyano eğitiminde müzik teknolojilerinin kullanılabilirliğine yönelik öğretim programı önerisi tasarlanmıştır. 16 haftalık öğretim programı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzik Teknolojileri Bölüm Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Seyhan CANYAKAN'ın uygulayıcılığı ve araştırmacı Ahmet Kerim ACAR'ın gözetiminde, aynı üniversitenin Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzik Teknolojileri Bölümünde hazır bulunan tam donanımlı midi piyano laboratuvarında, aynı bölümden istekli olarak seçilen 10 öğrenciye, her hafta pazartesi günü bir akademik ders saati (45 dakika) şeklinde uygulanmıştır. Öğrenciler başlangıç seviye grup piyano eğitimi alacağından dolayı daha önce piyano eğitimi almamış olmaları şartı aranmıştır. Uygulanan öğretim programının tasarlama, planlama, öğrenme-öğretme durumları ve midi piyano laboratuvarındaki uygulama aşamaları incelenerek uzman görüşleriyle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Bu kapsamda yapılan araştırma olgusal ve yargısal verilerin nitel yöntemlerle işlendiği bir eylem araştırmasıdır. Öğretim programının uygulama aşamasında araştırmacının gözlemiyle ve uygulayıcıdan görüşme tekniği ile elde edilen veriler, uygulamanın yedinci ve on altıncı haftalarında öğrencilerin icra ettiği eserlerin 3 uzman tarafından değerlendirilmesiyle elde edilen ara sınav ve final sınavı verileri toplanarak tanımlanmış ve öğretim programının değerlendirilmesi amacıyla yorumlanmıştır. Eylem araştırması süreci ve uzman değerlendirmelerinden elde edilen bütün veriler neticesinde programın işlevselliği sınanarak başarılı olduğu kanaatine varılmıştır.