Örgütsel iletişimin analizinde iş tatmini, iletişim doyumu ve işten ayrılma niyeti ilişkisi: Perakende sektöründe bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mevlüde Sezer

Danışman: SELVER YILDIZ BAĞDOĞAN

Özet:

Örgütsel iletişimin etkinliğini araştırmak amacıyla iş tatmini, iletişim doyumu ve işten ayrılma niyetinin analiz edildiği bu çalışmada, uygulama alanı olarak perakende sektöründeki bir firma seçilmiştir. İsveç kökenli, mobilya ve aksesuar satışı faaliyetlerini gerçekleştiren bu firmanın Bursa'daki şubesinden veriler elde edilmiştir. Araştırmada, iş tatmini ölçmek amacıyla Minnesota İş Tatmini Ölçeği, iletişim doyumu verilerin görüntüsünü oluşturmak için Downs&Hazen İletişim Doyumu Ölçeği ve işten ayrılma niyetini ortaya koyabilmek amacıyla Camman, Fichman, Jenkins and Klesh'in oluşturduğu Örgütsel Değerlendirme Anketindeki ifadeler soru formuna eklenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda iş tatmini ve iletişim doyumunun birbirleriyle anlamlı ilişkili olduğu ve işten ayrılma niyeti ile aralarında bir etkileşim olduğu sonucuna ulaşılmış ve tüm boyutlar açısından demografik yapıdan kaynaklı farklar ortaya konmuştur.