Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları ve bu tutumları etkileyen faktörler ?Edirne örneği-


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: VEYSEL ÖZGAN

Danışman: MEHMET AKİF KILAVUZ

Özet:

Bu araştırmada, “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumları ve Bu Tutumları Etkileyen Faktörler” Edirne ili örneği ele alınarak incelenmiştir. Öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum düzeyleri tespit edilmiş ve bunların araştırma ölçeğinde belirlenen bağımsız değişken faktörlerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bu nedenle tezde, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum düzeylerinin, hangi değişkenlere göre farklılaştığını tespit amacıyla yapılan bu araştırmada duygusal, bilişsel ve psikomotor olmak üzere 3 boyutlu tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma ölçme aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin kişisel özellikleri, ikinci bölümde ise bilgisayar destekli eğitime ilişkin öğretmen tutumları yer almaktadır. Tutumlara sahip olma düzeyleri Likert tipi beşli derecelendirme ölçeğiyle toplanmıştır. Evrenin tümüne gidildiğinden araştırmanın örneklemi bulunmamaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS programı kullanılarak varyans analizi, Anova testi, ilişkisiz örneklemler t-testi, LSD çoklu karşılaştırma testi yapılmıştır. Araştırmanın geçerlik ve güvenirlik katsayılarının belirlenmesinde Cronbach Alfa katsayısı ve Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Edirne ilinde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin duygusal, bilişsel ve psikomotor olmak üzere her üç boyutta yüksek düzeyde tutuma sahip oldukları tespit edilmiştir.