ERGENLERİN CİNSEL EĞİTİME YÖNELİK TUTUMLARI ve KENDİNİ GİZLEME DURUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GULNARA MUKHTAROVA

Danışman: Figen Akça

Özet:

Bu çalışmada lise öğrencilerinin cinsel eğitime yönelik tutum ve kendini gizleme (selfconcealment) durumları arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Ayrıca cinsel eğitime yönelik tutum ve kendini gizleme durumlarının cinsiyete, okul türüne, sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı arattırılmıştır. Çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde bulunan dört farklı lisede öğrenim görmekte olan 485 lise öğrencisi oluşturmuştur. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Cinsel Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve Kendini Gizleme Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (22.0 versiyonu) kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler için t testi, tek yönlü Varyans analizi (ANOVA), Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu teknikleri kullanılmıştır. Cinsel eğitime yönelik tutum ölçeğinin cinsel eğitimin yararlarına ilişkin alt boyutunun cinsiyete göre anlamlı bir biçimde farklılaştığı tespit edilmiştir. Buna göre erkeklerin cinsel v eğitimin yararına ilişkin Görüşlerinin kızların bu konudaki Görüşlerinden daha yüksek olduğu görülmektedir. Okul türüne göre değerlendirildiğinde anadolu lisesi öğrencilerinin cinsel eğitime yönelik tutum ortalama puanlarının meslek ve teknik lisesi öğrencilerinin cinsel eğitime yönelik tutum ortalama puanlarından anlamlı bir Şekilde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sınıf düzeyine göre bakıldığında 9 ve 10. sınıf öğrencilerinin cinsel eğitime yönelik tutum ölçek puanlarının 11. sınıf öğrencilerine göre daha olumsuz olduğu tespit edilmiştir. Cinsel eğitime yönelik tutum ölçeği ve alt boyutları ile kendini gizleme ölçek puanları arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.