Tayland’da İslam din eğitimi devlet ve özel okullarının gelişme ve problemleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kassamara Sornsawan

Danışman: MEHMET EMİN AY

Özet:

Tayland'da var olan İslâm Din Eğitimi‟nin nasıl gerçekleştiğinin incelendiği “Tayland’da İslam Din Eğitimi Devlet ve Özel Okullarının Gelişme ve Problemleri” adlı bu tezde, öncelikle araştırmanın problemi, konusu, amacı, önemi, araştırmanın yöntem ve sınırları açıklanmaktadır. Tayland eğitim sistemi içerisinde din eğitiminin yeri, işleyişi, şartları ve yeterlilik durumunun ele alındığı bu tez, giriş kısmı ve akabinde araştırmanın detaylandırıldığı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Tayland ülke tarihi,Tayland‟da İslâmiyet‟in kabulü ve yayılması, Tayland Eğitim Tarihi arka planı, Tayland‟da İslâm Eğitimi Tarihi arka planı hakkında ve Tayland‟da dinî bir hayat yaşama noktasında insanların sahip olduğu hürriyetler ve dinî kurumlar hakkında da bilgi verilmiştir. ikinci bölümde ise Tayland‟da var olan eğitim sistemi müfredatları ağırlıkla islâm din eğitimi sistemindeki kurumların kullandığı müfredatlar ve içerikleri ile ilgili bir takım hususlar anlatılmaya çalışılmıştır. Ardından Tayland eğitim sistemindeki örgün ve yaygın eğitim kurumları kapsamında bulunan Özel Okullar ve Devlet Okullarında uygulanan islâm eğitimi müfredatlarının gelişimleri ve var olan problemleri geniş bir şekilde ele alınmıştır.