Fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının STEM hakkındaki görüşleri ve STEM uygulamalarına yönelik ihtiyaç analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gülüzar Kaya

Danışman: RÜÇHAN UZ

Özet:

Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenleri ve öğretmen adaylarının STEM hakkındaki görüşlerini belirlemek ve STEM uygulamalarına yönelik ihtiyaç analizi yapmaktır. Çalışma grubunu Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olan ve izin alınan ortaokullarda görev yapan fen bilimleri öğretmenleri ve 2018-2019 güz döneminde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören son sınıftaki fen bilimleri öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmada ‘ STEM Öğretmen İhtiyaç Belirleme Formu ve Öğretmen Adayı İhtiyaç Belirleme Formu’ olmak üzere iki anket formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilecek olan veriler frekans, yüzde kullanılarak analiz edilmiştir. vii Araştırmaya göre öğretmenler ve öğretmen adayları STEM’ i, STEM’ in öğrencilere katkısını, STEM ile ilgili kendilerini ve STEM için gerekli fiziki koşulları değerlendirmişlerdir. Sonuç olarak hem öğretmen hem de öğretmen adayları birbirlerine yakın cevaplar vermiştir. Her iki çalışma grubu da STEM’ in olumlu yönlerinin fazla olduğunu, öğrenciler için bir ihtiyaç olduğunu, STEM ile ilgili kendilerinin bazı eksikliklerinin olduğunu ve STEM için gerekli fiziki koşulların neler olduğunu ifade etmişlerdir.