Mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tüketici tutumları: Bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TÜMAY GÜLERHOCAOĞLU

Danışman: ÇAĞATAN TAŞKIN

Özet:

Günümüzde teknoloji alanında yaşanan değişim ve gelişmeler ile birlikte mobil telefon kullanımındaki artış, mobil pazarlamanın oluşumuna zemin hazırlamıştır. Mobil cihazlar sayesinde kablosuz biçimde zaman ve mekan sınırı olmadan mobil pazarlama uygulamalarından faydalanılması, tüketiciye uygun içeriklerle hız, zaman ve verimlilik kazanılması ve iş süreçlerinin mobilleşmesi küresel pazarı 7/24 açık hale getirmiş ve pazar için yeni fırsatlar yaratmıştır. Mobil telefonların artan özellikleri de mobil pazarlama uygulamalarının potansiyelinin hızla fark edilmesini sağlamıştır. En önemlisi de mobil pazarlamanın güncel olması ve sürekli yenilenmesidir. Bu araştırmanın amacı da; tüketici ile birebir iletişime geçme şekliyle hızlı büyüme gösteren mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tüketici tutumlarına etki eden faktörlerin, tüketici tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın ana kütlesini; Bursa'da yaşayan, 18-64 yaş arası mobil telefon kullanıcıları oluşturmaktadır. Anket verileri regresyon analizi gerçekleştirilerek incelenmiştir. Modeli oluşturan bağımsız değişkenlerden; bilgilendirme, algılanan kişiselleştirme, algılanan fayda ve yenilikçilik tüketici tutumlarını olumlu yönde, rahatsızlık verme ise olumsuz yönde etkilemekte şeklindeki hipotezler kabul edilmiş ve özellikle bilgilendirme değişkeninin tüketici tutumları üzerinde anlamlı ve pozitif etki gösterdiği ortaya çıkarılmıştır.