Çevrim içi piyano eğitiminin öğrenci ve öğretmen motivasyonu açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Bursa Uludağ Üniversitesi, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Filiz Çağla

Danışman: ŞİRİN AKBULUT DEMİRCİ

Özet:

Piyano eğitiminde motivasyonun önemi, eğitim sürecinin başarıya ulaşmasına etki edecek değerde ve niteliktedir. Bu araştırmada çevrim içi piyano eğitiminin öğrenci ve öğretmen motivasyonu açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu; İstanbul ilinde bulunan Başakşehir Güzel Sanatlar Lisesi’nden, Avni Akyol Güzel Sanatlar Lisesi’nden ve Aşık Veysel Güzel Sanatlar Lisesi’nden seçilen 2’şer piyano öğretmeni olmak üzere toplamda 6 piyano öğretmeni ve aynı okullarda ilgili öğretmenlerle çevrim içi piyano dersi yapmakta olan 12 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya 12 öğrenci, 6 öğretmen olmak üzere toplam 18 katılımcı katılmıştır. Bu kapsamda çalışma grubu ile yüz yüze ve çevrim içi gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilen veriler ‘betimsel analiz’ yöntemiyle düzenlenerek, ‘içerik analizi’ yöntemiyle derinlemesine çözümlenmiş, tema, kategori ve kodlar oluşturularak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, çevrim içi piyano eğitiminin teknoloji destekli bir eğitim olması ve bu eğitim sürecinde her öğrencinin evinde enstrüman olmaması, materyal aktarımı konusunda yaşanan sıkıntılar, elektrik ve altyapı problemleri, öğretmen-öğrenci arasındaki enerji aktarımı ile ilgili sorunlar sebebiyle öğrencilerin ve öğretmenlerin motivasyonlarının olumsuz etkilendiği belirlenmiştir. Yaşanan bu sorunlar dolayısıyla hem öğrencilerin hem öğretmenlerin yüz yüze eğitimi tercih ettikleri tespit edilmiştir.