Müzik öğretmenliği lisans programındaki müziksel işitme okuma yazma eğitiminin piyano eğitimine etkisine yönelik öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YASEMİN ERTÜRK

Danışman: KENAN METE SUNGURTEKİN

Özet:

Bu araştırmada; Türkiye'deki eğitim fakültelerinde okutulan müziksel işitme, okuma yazma eğitiminin, piyano eğitimine olan etkilerini saptamak ve olumlu/olumsuz etkilerini ortaya çıkarmak amaçlanmış, YÖK programında yer alan "MİOY ve Piyano" derslerinin içerikleri incelenip karşılaştırılarak MİOY eğitiminin piyano eğitimine olan etkisinin hangi aşamalarda ve içerikte olduğu öğrenci ve ilgili öğretim elemanları görüşleri de alınarak saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini ülkemizde müzik öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğrenci ve Piyano/Müziksel İşitme Okuma Yazma derslerini yürüten öğretim elemanları oluştururken; örneklemini ise amaçlı ve ya yargıya dayanan örnekleme metodu ve kolay ulaşılabilir örnekleme metoduyla (2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılında öğrenimine başlayan) yedi bölgedeki eğitim fakültelerinden seçilen öğrenci ve öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmada konuyla ilgili uzmanların ve öğrencilerin görüşlerinin elde edilmesi için anket yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler temel istatistiksel metotlar ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, MİOY dersinin piyano dersine hem öğrenciler hem de öğretim elemanlarınca pozitif yönlü ve anlamlı/ olumlu etkisi olduğu olduğu ortaya konulmuş, piyano eğitimindeki temel davranışlar ve yaklaşımların, müziksel işitme, okuma, yazma eğitimi ile "büyük ölçüde" bağlantılı olduğu sonucuna varılmıştır.