Değişik profillerin plaka rijitliğine etkisinin sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZAFER ÇAPACI

Danışman: KADİR ÇAVDAR

Özet:

Son yıllarda özellikle otomotiv endüstrisindeki yenilik çalışmalarıyla beraber hafif yapı kavramı ortaya çıkmıştır. Bu kavram kısaca optimum malzeme, form ve üretim tekniğinin bir araya getirilmesi olarak tanımlanmıştır. Çalışmada bu kavramın sadece bilinen uygun malzeme seçimi ve sonlu elemanlar yöntemi ile boyut kestirimi yaklaşımından ibaret olmadığı üzerinde durulmuştur. Sürecin toplamda başarılı olması çok fonksiyonlu hibrid çözümlere ve imalat sürecinin tamamının düşünülmesine bağlanmıştır.Ayrıca özel olarak bu çalışmada değişik profil tasarımlarının plakanın rijitliğini hangi oranlarda arttıracağı araştırılmıştır. Bunun yanında profil tasarımında parametrelerin hangi noktaya kadar arttırılması veya azaltılmasının faydalı olacağı incelenmiş ve bununla ilgili bir eğri elde edilmeye çalışılmıştır. Şekilsel düzenlemeler ile ilgili çalışmalara katkı sağlayabilecek sonuçlar da bilgisayar destekli analiz programı ile elde edilmiş ve çeşitli tablolar ile grafikler oluşturulmuştur.